Anul 2019-2020
Atelierele organizate si sustinute de CoderDojo Bucuresti
– bucuresti@coderdojo.ro –
Cuprins :
Scratch (7-16 ani)
Descriere:
Scratch este un limbaj de programare vizual (codul nu se scrie de la tastatura sub forma de cuvinte, ci se trage cu mouse-ul sub forma unor blocuri de cod care se imbina ca un puzzle).
Platforma este disponibila si in limba romana ceea ce usureaza foarte mult intelegerea notiunilor chiar si de catre copii foarte mici (de la 7 ani).
Varsta:
Scratch este conceput pentru copiii cu varste cuprinse intre 7 si 16 ani._
La CoderDojo mentorii recomanda Scratch ca prim contact al copiilor cu un limbaj de programare (pentru copiii cu varste intre 8 si 14 ani).
Locatii:
Imagini:
Microbit (10-13 ani)
Descriere:
Micro:bit este un mini-calculator, de dimensiunea unei jumatati de card de credit, conceput de BBC pentru a fi folosit in educatia in programare din Marea Britanie. Este special conceput pentru copii si incepatorii si poate fi folosit chiar si impreuna cu limbajul de programare Scratch.
Varsta:
Locatii:
Imagini:
Arduino (13+ ani)
Descriere:
Arduino este o placuta cu un microcontroler conceputa pentru a interactiona cu mediul prin intermediul unor senzori si sisteme de actionare ce pot fi atasate acestei placute. Pentru scrierea programelor se foloseste limbajul de programare C. Atelierul imbina programarea cu hardware-ul: led-uri, motoare, roboti, etc.
Varsta:
Locatii:
Imagini:
Minecraft Education Edition (11-13 ani)
Descriere:
Acest atelier va permite copiilor, in timp ce joaca unul din cele mai populare jocuri_ la aceasta varsta (Minecraft), sa poate acumula diverse notiuni de programare.
Platforma pe care se face dezvoltarea este https://minecraft.makecode.com/, iar programele pe care le vom scrie sunt mici extensii (plugin-uri) prin care putem adauga diverse functionalitati jocului. Ca si in Scratch avem varianta de a folosi blocuri, dar aici mai exista si varianta de a scrie programele in limbajul JavaScript (limbaj intalnit si la atelierul JavaScript pe platforma Khan Academy)
Varsta:
11-13 ani
Sunt necesare urmatoarele cunostinte dobandite la atelierele de Scratch:
Locatii:
Nota:
Imagini:
Sunt necesare următoarele cunoștințe dobândite anterior in orice limbaj de programare:
Imagini:
Imagini:
Imagini:
Algoritmică în C++
Descriere:
Îmbunătățirea abilităților în programare prin lucrul cu algoritmi formalizați. Clasele sunt utile și ca un complement al programei din licee (sau școli generale de specialitate). Se folosește limbajul de programare C++.
Vârsta:
12+
Locații:
Imagini:
Aplicații Web (13+ ani)
(Html&CSS&JavaScript, Java Script, Web, Bootstrap, php)
Descriere:
Programarea web este o tehnologie pentru crearea paginilor web și a aplicațiilor web. Cursul este adresat copiilor fără cunoștințe sau cu puține cunoștințe în tehnologiile web.
Accentul se pune pe tehnologiile web HTML, CSS și JavaScript, Bootstrap, PHP
La finalizarea cursului copii vor avea capacitatea de a:
crea pagini web statice simple sau mai complexe folosind un editor text;
folosi tag-urile HTML;
crea layout-ul paginilor web și de a stiliza elemente folosind CSS;
integra elemente adiționale în paginile HTML (JavaScript);
Vârsta:
Vârsta recomandată este de 13+
Locații:
Imagini:
Imagini:
Building Mobile Apps with Flutter (13+ ani)
Descriere:
Pentru acest curs nu este nevoie de telefon mobil. Vom folosi un emulator Android
Sa cream aplicatii pentru dispozitive mobile cu Flutter si Dart.
Nu toate lumea detine un calculator dar aproape toata lumea are un telefon mobil cu posibilitati de utilizare extraordinare. Nu il mai folosim doar pentru convorbiri telefonice ci si pentru localizare GPS, cumparaturi, plati online, fotografie, filma, muzica, gaming, tracking si multe alte lucruri pe care nu le mai mentionam. Practic, daca sti sa-l programezi ai posibilitati nelimitate de utilizare si poti face aproape orice. Creezi aplicatia ta, o uploadezi in AppStore sau in Google Play si oricine din orice colt al lumii o poate utiliza.
Ce este Flutter?
Flutter este o unealta creata de Google pentru a-i ajuta pe programatorii cu sau fara experienta sa creeze aplicatii pentru dispozitive mobile, usor si rapid. Usor de folosit, usor de instalat, usor de utilizat si la indemana tuturor.
Detalii aici: https://www.youtube.com/watch?v=fq4N0hgOWzU&t=7s
De ce Flutter?
Pentru ca este flexibil si construit in asa fel, incat, scri codul o singura data, iar programul rezultat poate fi folosit pe orice tip de dispozitiv mobil, indiferent de dimensiunea acestuia sau de sistemul de operare. Iar cand spunem dispozitiv mobil, nu ne referim doar la telefoane mobile ci ne referim la orice dispozitiv electronic care are un ecran digital si un sistem de operare Android sau iOS.
De ce sa sa inveti sa creezi aplicatii pentru mobil cu Flutter?
Pentru ca aplicatia ta va putea fi instalata in orice telefon mobil din orice colt al lumii.
Pentru ca vei invata un nou limbaj de programare. Dart, creat de Google, special pentru aplicatiile pentru mobil.
Pentru ca vei intra intr-o comunitate globala de programatori pasionati.
Pentru ca vei invata principiile programarii si nu in ultimul rand pentru ca va fi distractiv si
vei invata un milion de lucruri despre dispozitivele mobile.
Pentru cine este acest curs recomandat?
Acest curs, este recomandat in mod special celor care utilizeaza calculatorul in mod frecvent si de preferat, au mai scris cod, dar nu neaparat. Daca ai peste 13 ani, intelegi limba engleza si esti pasionat de calculatoare, atunci acest curs este pentru tine.
Ce vom folosi?
Ce vom invata?
Locații:
Imagini:
Imagini:
Web Development (13-17 ani) (PHP + MYSQL + JavaScript)
Este un atelier practic, copiii vor învăța aplicat pe un proiect următoarele tehnologii:
Limbaje folosite:
HTML- CSS, JavaScript, jQuery, Bootstrap
Pentru acest atelier este necesara experiență anterioara în HTML & CSS & JavaScript
Vârstă:
Locații:
Imagini:
Imagini:
LEGO WeDo a fost creat pentru a motiva elevii din clasele mici sa isi dezvolte aptitudinile practice si cunostintele tehnice.
LEGO WeDo acceptă o soluție de învățare practică, „minds on”, care oferă copiilor încrederea necesară pentru a pune întrebări și instrumentele pentru a găsi răspunsuri si rezolvari la probleme din viața reală.
Elevii isi dezvolta gandirea punând întrebări și rezolvând probleme. Acest material îi face să pună la îndoială ceea ce știu și să exploreze ceea ce nu înțeleg încă.
In cadrul acestui atelier, copii vor intelege cum sa construiasca diverse lucruri singuri si sa le programeze in asa fel incat sa porneasca, sa lumineze si sa se miste singure. Copii nu au nevoie de nici un fel de pregatire anterioara, ceea ce face acest curs perfect pentru cei dornici de a incepe sa isi dezvolte calitatile de programator.
Imagini: